תיכנון אסטרטגי לעסקים

תיכנון אסטרטגי הוא מרכז המחשבה בראשו של כל בעל עסק מצליח. זהו תהליך ארוך מושקל, המכניס בתוךו את התכנון הכלכלי של החברה, הראיה הרחוקה והדרכים בהן החברה מתכוונת להגיע למטרות שהיא מציבה לעצמה.

תיכנון אסטרטגי הוא תהליך שמשמש להתמקד בכיוון הפעילות של העסק ולהתמקד בהשגתו. זה שיקול הזרימה המרכזית של כל בעל עסק שאינו מעוניין להגיע למקום בו הוא נקוע, בלעדי התפתחות העסקית.

ההכנה מתחילה בהחלטה על מה המטרה של החברה, כמו גדילת השווי, נוכחות בשווקים חדשים או הגדלת הרווחים. מטרה זו משפיעה באופן ישיר על המדיניות המקרובה של החברה, התכנון המעמדי והמו"מ שהיא מבצעת.

אחרי שקובעים את המטרה, עוברים לבחינת הסביבה בה החברה פועלת. זה מחייב מחקר גורלי, ניתוח שוק, ניתוח תחרות, והתחלה של התהליך של ניתוח SWOT – חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים.

אחרי שמבצעים את ניתוח הסביבה, ממשיכים לשלב הבא של התיכנון האסטרטגי. זה השלב שבו נבחרים האסטרטגיות שהחברה תנהל בהם. כדי להגיע אל המוצר המקסימלי, אפשר לבחור אסטרטגיות מתחילה, ולקחת בחשבון את המשאבים שיש לחברה, כמו ארגוני, טכנולוגי, אנושי, כלכלי או ייחודי לתעשייה בה החברה פועלת.

אחרי שמגיעים לתוצאות האסטרטגיות, עוברים לשלב המעשי של התהליך, בו מתכנתים את תשדיר האסטרטגיות שנבחרו, ומתווכחים על האופן שבו הדברים יפוקחו בהמשך.

לסיכום, תיכנון אסטרטגי הוא לא פרק נפרד ונפרד מהחיים של החברה, אלא הוא חלק ממשמעותי וחיוני מהפעילות היום-יומית שלה. החשיבות שלו היא מספרת רבה – הוא המנוע האסטרטגי של החברה, הפקטור שמכוון את התנהגותה בכל מיני תחומים, מסיוע לקבלת החלטות ממוקדות וחכמות, הקניית יכולת תחרותית והגעה למטרות פרטניות ואסטרטגיות.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן