"שיפור תהליכים תפעוליים"

שיפור תהליכים תפעוליים הוא חלק חיוני מן האסטרטגיה של כל ארגון. בעזרתו, ניתן להגביר את היעילות, לחסוך במשאבים, להקטין מספר השגיאות ולשפר את השירות ללקוחות.

התהליכים תפעוליים בארגון הם מערך הפעולות הנדרשות להפקת מוצר או שירות, ושיפורם יכול לגרום לשינוי משמעותי בתרומה שלהם לתוצאה הסופית. זאת הן באיכות המוצר או השירות, והן ביצועיהם הכלכלי.

עבודה על שיפור התהליכים תפעוליים מתחילה בניתוח המציאות הנוכחית: אילו פעולות נערכות, באילו סדר, איזו תוצאה הן מייצרות, ואילו משאבים הן משתמשות. תהליך מדעי שכזה, שנערך באמצעות כלים משופרים כמו היישום של Six Sigma, Lean Manufacturing, או פתרונות תוכנה מתקדמים, יכול לזהות את המקומות בהם ישנה בזבוז של משאבים או סכנה לשגיאות.

אחרי שנמצאו הבעיות, ניתן להתחיל לחפש דרכים לשיפור. יתכן שהפתרון יהיה טכנולוגי, כמו הכנסת רובוט לעיבוד כמה מהמשימות הממוחשבות, או שינוי ארגוני, בדרך כלל משמעותי יותר, שיכול לכלול שינוי במבנה של הארגון, במספר האנשים שמועסקים בתהליך, או אפילו שינוי בתרבות הארגון.

שיפור תהליכים תפעוליים ממוקד ללקוח יוכל לאפשר שיפור באיכות השירות, הנישול זמנים מיותרים של הפעולות, חסכון במשאבים ואפילו יכולת להגיע למידת תפוקה גבוהה יותר, ע״י ניצול מיטבי של המשאבים הקיימים.

לכן, ההקפה המרה של שיפור התהליכים התפעוליים יכולה להיות החלטה אסטרטגית מרכזית של חברה, המאפשרת לה להצליח בעולם תחרותי ודינאמי, ולהגדיל את שווי המנייה שלה.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן