שיפור ייעול ואפקטיביות תהליכים

הנושא של שיפור ייעול ואפקטיביות תהליכים הוא אחד מהעקרונות הבסיסיים של ניהול איכותי של ארגון. הקדמת שינויים, שיפורים, קפיצות קדימה בטכנולוגיה ותהליכים חדשים מאוד יכולים לתרום לפעילות של הארגון באופן שיאפשר לו להצמיח להאציל את היכולות שלו, ולהתמודד עם מאתגרי השוק המתמידים.

בדרך כלל, פרויקטים של שיפור ייעולי תהליכים כוללים שלבים מובנים שמתחילים בניתוחנטיבי של המציאות הקיימת, ממשיכים בחשיבה יצירתית על מקץ-אל-מקץ של תהליכים אפשריים, וגומרים בבניית תרשים מטרה שמגלם את היכולת המבוקשת. אף אחד מהשלבים הללו אינו עומד לבד.

חשיבה מתקדמת שואפת למקדם את התהליך מנק' צ' בה נערכת חשיבה יצירתית על מסלולי שיפור משמעותיים, מבנה מערכת חכמה שמניעה את התהליך, הגדרת מדדים לתאר את המציאות בדרך אל התוצאה הרצויה, שיפור הרגישות לשינויים שהחלים, תמיכה בהכוונה מחודשת, ובניית גורמים במובן הטוב ביותר.

תהליך השיפור חייב להיות ממוקד, לא הכול ניתן לשנות, אז יש חשיבות רבה לבן אדם או לקבוצה שמטפלת בתהליך השיפור, לפגוש את הנוגעים לדבר, לשמוע את דעתם ולהרגיש את תנודות המציאות.

על כן, כאשר אנו מתארים את התהליך של שיפור ייעול ואפקטיביות, אנו מתהדרים בעקרונות מסוימים. אנו מאמינים שכל יישום של שינוי חייב להביא לתוצאות מדידות, לשיפור הריווחים, לצמיחה כלכלית, לשקט בשורה התחתונה, ואף למניעת משברים. עלינו לחפש דרכים טובות יותר ולתמוך בשינוי, ולסמן אותו לא רק כהכרחי אלא גם כאפשרי.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן