שיווק ופרסום באינטרנט הפכו לעסק היום יומי לחברות גדולות וקטנות למעשה, על פי מחקרים אחרונים, השקעה בשיווק דיגיטלי לא רק תורמת להכרת החברה אצל הקהל הרחב, אלא גם משפיעה על מכירות המוצרים או השירותים שלה.
שיווק דיגיטלי מתחיל בהבנה בסיסית של מי היעד של החברה. מי הלקוחות הפוטנציאליים שלה? מהם הצרכים שלהם? איך המוצר או השירות שלה יכול לספק את הצרכים האלה? על בסיס התשובות לשאלות אלה, ניתן לתכנן את האסטרטגיה המתאימה.
השלב הבא הוא הבחירה של הערוצים המתאימים. פרסום באינטרנט מתבצע במגוון רחב של ערוצים, כולל פרסום ממומן במנועים החיפוש, רשתות חברתיות, מיילים ועוד. הבחירה בין הערוצים תלויה בכמה מקדמים, כולל התקציב, הקהל המכוסה והמטרות.
מתכנטנים החברה לשיווק באינטרנט, יש להקדיש מחשבה לאיך למדוד את הצלחת הקמפיין. באינטרנט, קיימות כמה שיטות למדידת הצלחה, כולל מעקב אחר המספרים של המבקרים באתר, הלחיצות על הפרסום, המכירות הישירות מהפרסום, מספר המנויים לניוזלטר ועוד.
בסה"כ, שיווק ופרסום באינטרנט הם כלי חזק שמאפשר לחברה להגיע לקהל רחב, להכיר את המוצרים או השירותים שלה, ליצור מערך יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, לשפר את המותג שלה ואף להעלות את שיעור המכירות. בתכנון מדויק ומבוסס נתונים, שיווק דיגיטלי יכול לתת תוצאות מעולות.