בעידן הדיגיטלי שאנו חיים בו כיום, השיווק הדיגיטלי הממומן, או בשמו המקוצר "שיווק PPC" (pay-per-click), הוא בלתי נמנע לעסקים מכל סוג. השיווק באמצעות פרסומות ממומנות יכול לספק לעסקים כלים לשם התחרות בתחום עמוס של השיווק הדיגיטלי, ולהגיע ללקוחות חדשים.
מדובר בשיווק ממומן, שהוא גישה שכללה שימוש בפלטפורמות שיווק, כמו Google Adwords או Facebook Ads, שמטרתן העיקרית היא להביא תנועה ממומנת לאתר או לעמוד מסויים באינטרנט על ידי שלמה עבור כל לחיצה שמובילה לאתר.
יש המון פלטפורמות שמציעות שרותים ממומנים אך המרכזיים ביותר הם Google Adwords ו-Facebook Ads. פלטפורמה אחת מציעה לתצוגת המודעה לפי מילות מפתח שנבחרות מראש והשנייה מתאימה את הפרסום לפי פרופילי משתמשים.
השיווק הדיגיטלי הממומן מאפשר שליטה רבה מאוד על התקציב והתכנים שיוצגו, הגעה לגברל קהל מגוון ובכלל, ההכנסה של המידע המתקבל מהקמפיין למאגר המידע של העסק. השיווק הממומן מאפשר למדוד ולנתח את הקמפיין באופן חוזר ונשנה, לאורך זמן, על מנת לשפר ולייעל תוצאותיו.
תהליך הבנייה של מודעות שיווק דיגיטלי ממומן מחייב מחקר מקדים, שמטרתו הבנת האודיטוריום והמתחרים. בעזרת מחקר נבחרים המילים המפתח בהן נרצה להופיע והתקציב שיוקדש לכל מילה מפתח. בניית המודעה כוללת יצירת תוכן מותאם, המתוכנן לעורר את תשומת הלב של המשתמש ולעורר את עניינו להכנס לאתר.
אף על פי שהשיווק הדיגיטלי הממומן מחייב השקעה כספית, הם עשוי ליצור תוצאות מרשימות, הכוללות הגברת הכרת המותג, גיוס לקוחות חדשים והגברת המכירות. בזכות השליטה המדוייקת שהוא מציע, הוא מאפשר חזרה נהדרת על ההשקעה.