שיווק דיגיטלי הינו אחת מהכלים החשובים ביותר בעידן המודרני לבניית מותג חזק, גיוס לקוחות חדשים ומימוש יעדים עסקיים. כאשר מנהלים עסק מכל ממדים, האתגר הוא להבין בדיוק מהו שיווק דיגיטלי, איך להשתמש בו בצורה היעילה ביותר ואיך להטמיע אותו באסטרטגיה העסקית הרחבה.
שיווק דיגיטלי הוא אסטרטגיה שמשלבת שימוש במגוון כלים, כמו חיפוש אורגני (SEO), שיווק ממומן (SEM), ניהול מדיה חברתית, שיווק באמצעות דוא"ל, ומרכז מידע חדשותי (content marketing). מטרת כל אחת מהאסטרטגיות האלה היא להגיע ללקוחות פוטנציאליים מכל הממדים ולהשפיע על הם לבצע פעולה כלשהי – מרכישה ועד הרשמה לניוזלטר או השארת פרטים.
במאה ה-21, כוחו של השיווק הדיגיטלי רק הולך ומתמקד. חלק מהסיבה לכך היא שינוי ההרגלים של הצרכנים. יותר ויותר אנשים מחפשים מוצרים ושירותים באינטרנט, והמידע שהם מקבלים שם משפיע במידה רבה על החלטות הקנייה שלהם. שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים להגיע ללקוחות אלה באמצעות התאמה של המסרים שהם שולחים והמוצרים שהם מציעים לאנשים שהם מנסים למשוך.
במקביל, שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים לבצע מעקב אחרי אפקטיביות השיווק שלהם ולבחון את התשואה על ההשקעה (ROI) שלהם בצורה מדויקת וממוחשבת. האינטרנט מציע כלים מגוונים למדידה, ניתוח ואופטימיזציה של קמפיינים. לרוב, הנתונים האלה מאפשרים להבין באופן ממוחשב את ההשפעה של מאמצי השיווק לעומת תוצאות מכירות ממשיות.
בסופו של דבר, המטרה של שיווק דיגיטלי היא לא רק להגיע ללקוחות פוטנציאליים, אלא גם ליצור את התנאים לבניית קשר לאורך זמן עם הלקוח. מאמצי שיווק מכירות דיגיטליים שהם ממומנים, ממוקדים ומדודים מאפשרים לעסקים להכין את הקרקע ליצירת קשרים אישיים עם לקוחות ולהגביר את התחרותיות שלהם בשוק.