ניהול שיפור וייעול תהליכים

רמת התחרות בשוק העסקי היום מחייבת שיפור וייעול תהליכים באופן שוטף. שדרוג תהליכים הוא מפתח מרכזי לשמירה על יעילות הארגון, ולהגברת הרווחים ותחרותיות בשוק. על פי מחקרים שונים, ניהולנים שמזניחים שיפור וייעול תהליכים מספקים שירותים פחות אפקטיביים, אל מול מי שמיישמים שיטות שיפור וייעול מסופקים שירותים באופן יעיל ומדויק יותר.

ניהול שיפור וייעול תהליכים דורש יותר מאשר תיקון שגיאות. הווה מגוון פעילויות, החל מזיהוי אפשרויות לשפר תהליך מסויים, דרך איור, אנליזה, תכנון מחדש, יישום ומעקב אחר התהליך המשופר.

קיימות דרכים רבות להשיג שיפור וייעול של תהליכים. בינהם: שילוב טכנולוגיה, הטמעת מדדי ביצוע, מילוי פערים ביצועים, שימור על התאמה בין התהליכים המקום והתרבות הארגונית, ויישום שיטות מהודר שיפור כמו OSI (Optimal Service Improvement) או Lean.

גילוי ההון העסקי של הארגון נמצאים בתהליכים- השיפור והייעול שלהם אמנם מחייב השקעת זמן ומשאבים, אך התוצאות הם בפער רחב מההשקעה. תהליכים משופרים מתרחשים בצורה עקבית ויציבה, דבר שמציג תמונה של אמינות של הארגון אל מול לקוחות ושותפים, ומשפר את הרווחיות.

השמקלוח בשיפור וייעול תהליכים הוא לא רק מטרה אלא מציאות עסקית נדרשת. לא ניתן להתמקד בצמיחה ותחרותיות מבלי לדאוג ליישמורה של תהליכים משופרים וייעול. וכפי שהשווק اיי לתקנים, טכנולוגיות והמתחרים מתהדרכסלך, זה שבהוא זווית נוספת ללמוד, להרגיש ולהתחדש, כדי להישאר בצמרת.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן