מתכננים לעסקים מרחיבים היקף

מחיל אילו דעים שיש בעניין של התפתחות העסקים, הסדר האשר כמעט כל אחד משכיל להבין יותר מאוחר או מוקדם זה הערכת העסק והבנה שהגיע הזמן להרחיב קנה מידה. מתכננים לעסקים המרחיבים היקף, הן העמדת הכלי אשר יסייע לנותנים לעסק כדי לראות את תמונת המציאות במלואה, להבין את האתגרים וההזדמנויות שממתינות להם בעתיד ולתכנן לפיהם את דרכם.

התכנית העסקית היא המסמך שמתאר את הקונספט של העסק, את המוצרים או השירותים שהעסק מספק, את השוק המתוכנן, את התחרות, את האסטרטגיה והתוכנית השיווקית, כולל תחזית כספים המוצאת את התכנית לארבעה השנים הקרובות.

לחיבור תכנית עסקית של המלון המתרחב קיימות תכנה שונות ושיטות שונות, אך מרבית המתכננים מסכימים שכדי להמנע מתיקונים ולחסוך זמן וכסף, קיימים שלושה שלבים עיקריים:

שלב האבחנה – במהלך שלב זה, מתבצעת ניתוח של המציאות הקיימת בעסק. בוחנים את מידת ההצלחה של המוצרים העסקיים שנמצאים בשוק, את ההשפעה של המתחרים על המכירות, את מדדי הפריצה לשוק, את מידת השביעות רצון של הלקוחות מהמוצרים ועוד.

שלב התכנון – במהלך שלב זה, מתארים את התוכנית השיווקית והאסטרטגיה הכלכלית של העסק. מגבירים את ההוצאות לשיווק וממקדים אותו לקהל יעד מסוים, מגדירים את ההיקף הכלכלי שבו העסק יתרחב, מגדירים את לוח המטרות הכלכליות לשנה הקרובה ועוד.

שלב המעקב – במהלך שלב זה, מבצעים מעקב חוזר על התכנית, מגבירים את מענה העסק לשינויים, מבצעים ניתוחי הצלחה ומשפרים את תהליכים שבהם נתגלו חולשות.

הבנה של תכנית עסקית היא דרישה מרכזית בכל מקרה של הרחבת עסק, אך עם זאת תהליך זה לא מהיר ומחייב השקעה של משאבים, זמן ומחשבה רבה. הכנת תכנית עסקית מסודרת ומבססת מסייעת בצלחת העסק במרחב הרחוק, ומובילה לגיוס מימון שיאפשר לו להתרחב כנדרש.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן