זקן השירות ללקוחות: מחשיבותו וההשפעה שלו על הצלחת עסקים
אם מדובר בעסק קטן או תעשייה מרשימה, דבר אחד ברור: אין עסק ללא לקוחות. ועם התוודעות זו ביד, נוצרה תפקיד שכמעט הפך לזקן בקרב הארגונים, אשר מקנה חשיבות עליונה למערך השירות ללקוחות. בדיונים עסקיים, שירות הלקוחות מוגדר כאמצעי שהוא מרכזי בשרתותיו למען הלקוח, שמשפר את מילוי צרכיו ומסייע לו בביצוע המטלות.
השירות ללקוחות, המשמש כגשר בין הלקוח להצעת הערך של העסק, הוא החוליה החזקה ביותר שיכולה להכריע את משקל התחרותיות של עסק. אם צומחת הבנה מסוימת כי שירות הלקוחות של עסק אינו מספק, זה יכול להוביל להפסד שמעתה מבלתי הפיך. לכן, לא מפתיע שכל עסק זקוק לזקן השירות ללקוחות שיחזור על חשיבות הדיאלוג עם הלקוח והתמקדות בשיפור החוויה שלו.
בעולם שבו המתחרים מצדדים מכל פינה, ריבוי האפשרויות עשוי להלם את הלקוח ולדחותו ממסלול הרכישה. במצב כזה, עסק שיוכל לספק שירות ללקוחות מעולה יוכל להביא להבדל החיובי המחליט. בעזרת זקן השירות ללקוחות, העסקים מתיישבים על תוכנית יעדים מרהיבה ונותנת בחינם, המקנה להם ניסיון יותר חיובי ללקוח
אז, מה הופך את תפקידו של "זקן השירות ללקוחות" לחשוב כל כך? התשובה מבוססת על העובדה ששירות ללקוחות מצוין מביא לריבוי ההכנסות, שמירה על המומנטום של רכישות שוב ושוב, והיכולת לשרוד בסביבה תחרותית. לעיתים, את הפער שבין הצלחה והכשלון מצליחה למלאו בדיוק הבנת הלקוח.