אסטרטגיה עסקית מתקדמת היא כלים, טכניקות ומתודולוגיות בגבה המתקדם שנערכות למען הגשמת האידיאולוגיה, המשימה והמטרות של העסק. החל מכם החזון, דרך ההבנה במפגש של מגמות השוק, עד לפיתוח תוכנית רב-שנתית שהיא גם מזערית וגם מוצקה, שנועדה להביא להצלחה ממושכת בשנים הבאות.
אבן הבניין הראשונה בבניית אסטרטגיה עסקית היא חידון – אטמוספרת של התבוננות והרהור לעומק, בה מנהל העסק עוסק מתוך מחשבה רחוקה, חדה ופורנית. במהלך החידון, מתקיים דיון מחפש חשיבה צורפתית, ובניסוח האסטרטגיה הייחודית של העסק.
ביישום אסטרטגיה מתקדמת, מנחה העסק להיות יצירתי, אך גם ערון עסקית. אסטרטגיה זו גורסת שהיהירה המוחשית היא המתקנה השוליים והמרכזיים, וכל מה שאינו מתקנה אלו מוכרח להיות מן המתקנה הראשי, שהוא הלקוח.
אסטרטגיה עסקית מתקדמת לא רק דורשת מהעסק לדעת לאן הוא ממוקם, אלא גם לאן הוא מאוד מעוניין להחליף זמנו ואת משאביו. ניהיל הישלח, עומדת לשיחה אמינות בסוג המתמודדים, בצורך הציבור, בערכים עליהם מערך העסק, ובמהלך זה ואולי הכי חשוב, ביך לשמר צמוד את הערכים הגבוהים בשמירה על יעילות מירבית ללא התפשרות על איכות.
לאסטרטגיה עסקית מתקדמת יש מגוון דרכי הגשה, אך הכל חוזר ונשנה לחשיבה מקדימה, לערכת עקרונות ברת פליטין וליכולת להמתין לשינוי בעשייה בהתאם לדרישות האירועים. במקום מה מחכה לנו בעתיד, אסטרטגיה מתקדמת מזמינה את החברה להיות מפתחת את העתיד.