האסטרטגיה העסקית היא קו המנהיג של כל חברה, היא מגדירה את היעדים והמטרות של החברה ואת הדרכים שבהן החברה מתכוונת להשיג אותן. מאמזן ומיקרוסופט, דרך חברות המסעדנות המקומיות שלכם, חברות בכל ענף ומידה זקוקות לאסטרטגיה עסקית.
תכנון אסטרטגי של חברה מקנה לה מסגרת עבודה שמקנה כיוון ומשמעות לכל הפעילויות שלה. באמצעות האסטרטגיה, חברה מתכננת את הדרך כלפי המטרה שהיא הציבה לעצמה, ומאפשרת לחברה לזהות את ההזדמנויות והאיומים העשויים לשפיע על המטרה.
האסטרטגיה גם מספקת נקודה מרכזית של התמקדות וייעוד במתן החלטות חשובות. ללא אסטרטגיה חד משמעית, הקבלת ההחלטות תהיה מתוך תחושה של לחץ להשיב במהירות לשינויים בתנאי השוק, במקום מתוך בחינה מנהלתית מחוברת.
אסטרטגיה עסקית טובה מצפה את התוכנית הכלכלית של החברה, אשר מקבעת את המטרות הכלכליות הרחוקות האופק שאליהן החברה מתכוונת – כולל שימור החברה הקיימת, צמיחה מאומצת, חדירה לשווקים חדשים וכו'.
היום, בימים שבהם חברות נדרשות להטיח מבט לאורך זמן ולתכנן מראש את המהלכים שלהן, תכנון אסטרטגי טוב הוא יתרון תחרותי ברור. שימוש נכון באסטרטגיה עסקית מאפשר לחברה מתמידות, יציבות ויכולת לחדול שינויים. לחברות שיכולות לתכנן מראש את מהלכי הניהול שלהן – יש סיכוי טוב יותר להמשיך ולהיות מועסקים וייחודיים גם במחר הגלובלי.
אסטרטגיה עסקית מצליחה מחייבת את חשיבת הקדימה – לא רק לאייש את המטרה, אלא גם לתכנן את הדרך להשגתה, תוך שמירה על התאמה לויתורים עתידיים.