אסטרטגיה עסקית להתמודדות עם משברים

משבר יכול להתרחש בכל עסק בכל זמן – הן בזמן של התרחשויות חיצוניות, כמו מגפת קורונה, והן בבית של משברים פנימיים, כמו עזיבה של מנהל מרכזי, תביעה משפטית כבדה או אפילו גל של תלונות של לקוחות. בכל מקרה, יש ליצור אסטרטגיה מתוחכמת של ניהול משברים שמאפשרת לעסק להמשיך להפעיל את הדלת החזיתית כאשר החדרים האחוריים מבערים.

להלן כמה נהלים אקטיביים להכנה למשברים:

1. הכר את הסיכונים שלך: כל עסק חשוף לסיכונים מסוימים. קיים תוכנית עסקים שתנתח ותארגן את הסיכונים האלו.

2. פתח אסטרטגיה: מה תעשה החברה במקרה של משבר? איך היא תשאיר את הלקוחות מעודכנים? מי יהיה ראשי התקשורת בעת משבר?

3. הכן מענה מהיר: במצב של משבר, זמן התגובה הראשונית חשוב על מנת לרגן מהפן הראשון. מה תהיה התוכנית שלכם למענה מהיר?

4. תחזוק מעקבות מתמשכות: לאחר שהמשבר החל והתנהלתם במענה הראשוני, תשאירו את הקהל שלכם מעודכן לגבי החידושים והמאמצים לפתרון הבעיה.

5. למד מהמשבר: לאחר שהמשבר נגמר, התייחס אליו כלפי התחלה חדשה. למד מה שטעית בו ומה עבר טוב, כדי שתדע איך להתמודד עם הבא.

בסרט הזה, הדעים הידועות שהכי טוב להיות מוכנים למשבר במקום לחכות שהוא יגיע. תכנון והקמה של אסטרטגיות ניהול משברים מראש יכול להיות ההבדל בין משבר שמסתיים בתוך שבועות למשבר שמסיים חברה בתוך שנים.

ייעוץ עסקי

השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן